CO TRZEBA PRZYGOTOWAĆ:
- Laptop z dostępem do Internetu i podłączony do projektora / tablicy multimedialnej oraz głośniki.
- Załączniki wydrukowane dla każdego ucznia.
- Skserowane w odpowiedniej liczbie 4 dolegliwości do wylosowania.
Podczas lekcji uczniowie ćwiczą umiejętności interpersonalne, załatwiania spraw codziennych.
Cele dydaktyczne:
Uczennica / Uczeń:
- wymienia specjalizacje lekarskie oraz wyjaśnia jakimi schorzeniami się zajmują,
- prowadzi dialog z pracownikiem służb ratowniczych,
- przygotowuje się na wizytę lekarską,
- oblicza objętość roztworu leku,
- przeprowadza rozmowę pomiędzy pacjentem a lekarzem / pielęgniarką,
wyszukuje informacje w tekście pisanym.
Cele wychowawcze:
Uczennica / Uczeń:
- rozwija umiejętność komunikowania się,
- zyskuje pewność siebie w sytuacjach społecznych,
- dokonuje wglądu w proces uczenia się.
Metody:
praca indywidualna i grupowa, praca z tekstem i obrazem, metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
karty pracy, prezentacja genial.ly, sketchnotka, wierszyk, filmik.
Linki do środków dydaktycznych po prawej stronie
ETAPY:
PLIKI DO POBRANIA:
Załącznik 1 – zakres działania specjalizacji lekarskich
Załącznik 3 – zadanie matematyczne
Załącznik 4 – zanim pójdziesz do lekarza
Załącznik 5 – tekst do uzupełnienia
Załącznik 6 – rozsypanka wyrazowa
Załącznik 7 – równanie matematyczne