CO TRZEBA PRZYGOTOWAĆ:
- Laptop z dostępem do Internetu i podłączony do projektora / tablicy multimedialnej oraz głośniki.
- Załączniki wydrukowane dla każdego ucznia.
- Skserowane scenki / dialogi w tylu egzemplarzach, aby odpowiednia liczba uczniów z klasy mogła je wykorzystać przy odgrywaniu scenek.
Podczas lekcji uczniowie ćwiczą umiejętności interpersonalne, załatwiania spraw codziennych.
Cele dydaktyczne:
Uczennica / Uczeń:
- wyjaśnia, co to jest afisz i jakie informacje są na nim zawarte,
- wyjaśnia, że pierwsze przedstawienia teatralne odbywały się w starożytnej Grecji,
- nazywa pojęcia związane z teatrem,
- łączy zawody z przynależnymi do nich obowiązkami,
- zachowuje się w teatrze zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- wymienia zasady dobrego zachowania w teatrze,
- odnajduje wskazane miejsce na widowni,
- oblicza czas potrzebny na dotarcie na przedstawienie.
Cele wychowawcze:
Uczeń:
- rozwija umiejętność komunikowania się,
- zyskuje pewność w sytuacjach społecznych,
- dokonuje wglądu w proces uczenia się.
Metody:
praca indywidualna i grupowa, praca z tekstem i obrazem, metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
karty pracy, prezentacja genial.ly, sketchnotka, wierszyk, filmik.
Linki do środków dydaktycznych po prawej stronie