CO TRZEBA PRZYGOTOWAĆ:
- Laptop z dostępem do Internetu i podłączony do projektora / tablicy multimedialnej oraz głośniki.
- Załączniki wydrukowane dla każdego ucznia (przepis – można przygotować 1 na 2 osoby lub podzielić uczniów na grupy i przygotować tyle sztuk ile grup).
- Podczas lekcji uczniowie ćwiczą umiejętności interpersonalne oraz umiejętność właściwego planowania czynności.
Cele dydaktyczne:
Uczennica / Uczeń:
- wyszukuje wskazane informacje w czytanym tekście,
- uzupełnia listę zakupów,
- zamienia jednostki wagi i objętości,
- wyjaśnia, co oznacza piramida żywieniowa,
- odnajduje na piramidzie żywieniowej wskazane produkty,
- dzieli podane symbole na witaminy i minerały,
- przyporządkowuje podane wyrazy do odpowiedniej kategorii.
Cele wychowawcze:
Uczennica / Uczeń:
- rozwija umiejętność komunikowania się,
- zyskuje pewność siebie w sytuacjach społecznych,
- dokonuje wglądu w proces uczenia się.
Metody:
praca indywidualna i grupowa, praca z tekstem i obrazem, metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
karty pracy, prezentacja genially, rymowanka, film.
Linki do środków dydaktycznych po prawej stronie