Etap główny
1) Moje pierwsze CV.
Nauczyciel wyjaśnia, czym jest CV. Uczniowie otrzymują kartę pracy (ZAŁĄCZNIK NR 1). Zadaniem uczniów jest odpowiednie dopasowanie wiadomości i informacji do CV przygotowane dla kandydatów w zawodzie fryzjer / fryzjerka.
CV, czyli Curriculum Vitae (łac. ,,przebieg życia”) przygotowujemy, ubiegając się o pracę, w procesie rekrutacji. To pisemna prezentacja kandydata przed swoim przyszłym pracodawcą.
Co powinno zawierać CV?
- podstawowe dane osobowe,
- przebieg nauki,
- przebieg zatrudnienia,
- informacje o doświadczeniu zawodowym,
- informacje o zainteresowaniach, hobby.
Uwaga! Nie ma jednego uniwersalnego CV. Dokument ten przygotowujemy zawsze w odpowiedzi na ofertę pracy.
2) Ważne informacje w procesie rejestracji w Urzędzie Pracy.
Uczniowie losują postacie z opisem (dane teleadresowe, doświadczenie zawodowe, wykształcenie, umiejętności). Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z informacjami, a potem udzielenie odpowiedzi w wywiadzie z panią z okienka. Pytania są nagrane w prezentacji genial.ly (ZAŁĄCZNIK NR 2).
3) Bank pomysłów.
Jak myślisz, kto pracuje w Urzędzie Pracy? (informatyczka / informatyk, doradca zawodowy, prawnik / prawniczka, rekruter / rekruterka, pracownik ochrony).
Jeśli zostanie czas można z uczniami krótko omówić zadania każdego z pracowników urzędu i jego obowiązki.


Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.