Podsumowanie.
Nauczyciel czyta uczniom wierszyk stanowiący podsumowanie do zajęć – ZAŁĄCZNIK 7 – wierszyk tematyczny:
Pociąg Czeka na nas dzisiaj wspaniała wyprawa – celem naszej podróży będzie Warszawa. Planowanie trasy jest dla nas czymś nowym, więc wszystko zaczynamy na dworcu kolejowym. Bezpośrednia podróż rzeczą jest dziś rzadką, więc planujemy eskapadę z przesiadką. Gdzie informacji szukać? To wie każdy, że szczegóły zawiera rozkład jazdy. Dzisiaj tworzę plan podróży nowej, więc idę na początku do kasy dworcowej, gdzie mogę zadać wszystkie moje pytania. Pamiętam też, żeby zabrać coś do pisania, bo godzinę odjazdu zanotować muszę i peron, i numer toru — bez tego się nie ruszę. Ważne są również informacje inne, dodatkowe, na przykład to, jakie będą stacje przesiadkowe. Podróż moja zależy też od istotnego konkretu – muszę zapytać o cenę biletu, gdyż jestem przecież uczniem i zamiast normalnego, przysługuje mi kupno biletu ulgowego. Jeżeli w pociągu czas mi się bardzo dłuży, muszę dla siebie poszukać najszybszej podróży, ale jeśli złotówkę do złotówki zbieram, wtedy opcję najtańszej podróży wybieram. I jeszcze wybór pociągu, problem dla mnie nowy – pociąg może być pospieszny, Intercity, osobowy, ja jednak pomimo wyborów tak wielu, wiem, że i tak dotrę do zaplanowanego celu!