Podsumowanie.
Nauczyciel wraz z uczniami odsłuchuje nagrany wierszyk nagrany lub czyta wydrukowany ZAŁĄCZNIK NR 7:
W piekarni. Jeśli pieczywo jadać czasem wam się zdarza, musicie wiedzieć na czym polega praca piekarza. Jedno jest pewne – piekarz zrobi awanturę, kiedy ktoś mu ukradnie jego recepturę na zakwas, bo wie prawie każdy w mojej klasie, że najlepsze pieczywo robi się na zakwasie. W piekarni będzie pewnie wielka awantura, jeśli na piecu będzie zła temperatura lub czas wypieku, ważna jest ustawień lista, nad którą czuwa w piekarni brygadzista. A potem ja ocenić mogę okiem eksperta, że w mojej piekarni jest bogata oferta pieczywa rozmaitego – bułek, ciasta, chleba, co tylko komu danego dnia potrzeba. Chleb mogę kupić pszenny, jaglany, graham, razowy, dla alergików może być bezglutenowy. Bułki są małe, duże, szkolne czy maślane, na ladzie leżą ciasta pięknie dekorowane i babki i muffinki, ciastka i torciki, sernik i kokosanki, pączki, biszkopciki. Zakupy moje zamiast do torby plastikowej pakuję do siatki płóciennej, tej wielorazowej. Dobrze też wiedzieć, że mój chleb dzisiaj kupiony może być albo w całości albo pokrojony. Pamiętać też muszę o tym, że policzyć trzeba ile reszty zostaje po kupieniu chleba. A jeśli uczeń temat zbyt wolno ogarnia, może powiedzieć: „Spokojnie, przecież to nie piekarnia!”