Podsumowanie.

Nauczyciel wraz z uczniami odsłuchuje nagrany wierszyk nagrany lub czyta wydrukowany ZAŁĄCZNIK NR 7:

W piekarni.

Jeśli pieczywo jadać czasem wam się zdarza, musicie wiedzieć na czym polega praca piekarza.
Jedno jest pewne – piekarz zrobi awanturę, kiedy ktoś mu ukradnie jego recepturę
na zakwas, bo wie prawie każdy w mojej klasie, że najlepsze pieczywo robi się na zakwasie.
W piekarni będzie pewnie wielka awantura, jeśli na piecu będzie zła temperatura
lub czas wypieku, ważna jest ustawień lista, nad którą czuwa w piekarni brygadzista.
A potem ja ocenić mogę okiem eksperta, że w mojej piekarni jest bogata oferta
pieczywa rozmaitego – bułek, ciasta, chleba, co tylko komu danego dnia potrzeba.
Chleb mogę kupić pszenny, jaglany, graham, razowy, dla alergików może być bezglutenowy.
Bułki są małe, duże, szkolne czy maślane, na ladzie leżą ciasta pięknie dekorowane
i babki i muffinki, ciastka i torciki, sernik i kokosanki, pączki, biszkopciki.
Zakupy moje zamiast do torby plastikowej pakuję do siatki płóciennej, tej wielorazowej.
Dobrze też wiedzieć, że mój chleb dzisiaj kupiony może być albo w całości albo pokrojony.
Pamiętać też muszę o tym, że policzyć trzeba ile reszty zostaje po kupieniu chleba.
A jeśli uczeń temat zbyt wolno ogarnia, może powiedzieć: „Spokojnie, przecież to nie piekarnia!”