CO TRZEBA PRZYGOTOWAĆ:
- Laptop z dostępem do Internetu i podłączony do projektora/tablicy multimedialnej oraz głośniki.
- Załączniki wydrukowane dla każdego ucznia.
- Skserowane scenki/dialogi w takiej ilości, aby odpowiednia liczba uczniów z klasy mogła je wykorzystać przy odgrywaniu scenek.
Podczas lekcji uczniowie ćwiczą umiejętności interpersonalne, załatwiania spraw codziennych.
Cele dydaktyczne:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie wyrażeń frazeologicznych,
- wymienia obowiązki piekarza i opisuje proces pieczenia chleba,
- wymienia produkty, które można kupić w piekarni,
- oblicza koszt zakupów,
- przeprowadza inscenizowaną rozmowę pomiędzy klientem a sprzedawcą,
- wyszukuje informacje w tekście pisanym.
Cele wychowawcze:
Uczeń:
- rozwija umiejętność komunikowania się,
- zyskuje pewność w sytuacjach społecznych,
- dokonuje wglądu w proces uczenia się.
Metody:
praca indywidualna i grupowa, praca z tekstem i obrazem, metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
karty pracy, prezentacja genially, sketchnotka, wierszyk, filmik
Linki do środków dydaktycznych po prawej stronie