Podsumowanie.

Nauczyciel czyta uczniom wierszyk stanowiący podsumowanie do zajęć – ZAŁĄCZNIK 6 – wierszyk tematyczny:

Na poczcie

Gdy o wysyłanie listów ktoś mnie pyta, 
mówię, że na poczcie będzie dziś wizyta.
Bo kto list lub przesyłkę wysyłać dziś będzie, 
musi wiedzieć co robić w Pocztowym Urzędzie.
A żebym do szuflady listów nie musiał chować, 
muszę się najpierw nauczyć te listy adresować.
Po to, żeby list dotarł tam, gdzie ja planuję,
 to w odpowiednie miejsca adresy wpisuję:
nadawcy i odbiorcy – ważne jest imię, nazwisko, ulica, 
numer domu, mieszkania, czy to wszystko?
Nie, jeszcze zadanie jest ważne, dodatkowe: 
trzeba zostawić miejsce na pole znaczkowe.
I jeszcze kod pocztowy przed miastem wpisuję; 
gdy nie pamiętam, w wyszukiwarce kodów wyszukuję.
Jeśli odbiór przesyłki ma być potwierdzony, 
wypełniam również druczek na list polecony.
A kiedy dostawa ma być w trybie ekspresowym, 
wysyłam moją przesyłkę listem priorytetowym.
Czasami to, co wysyłam, w kopercie się nie mieści, 
nawet wtedy, moi mili, mam dobre dla was wieści:
do kartonu pakuję i wysyłam paczkę, odpowiedni druk wypisuję, 
nie musi być drobnym maczkiem.
Pani w okienku zaczęła stempla przybijanie, 
więc się na dzisiaj kończy moje wysyłanie.