Podsumowanie.
Nauczyciel czyta uczniom wierszyk stanowiący podsumowanie do zajęć – ZAŁĄCZNIK 6 – wierszyk tematyczny:
Na poczcie Gdy o wysyłanie listów ktoś mnie pyta, mówię, że na poczcie będzie dziś wizyta. Bo kto list lub przesyłkę wysyłać dziś będzie, musi wiedzieć co robić w Pocztowym Urzędzie. A żebym do szuflady listów nie musiał chować, muszę się najpierw nauczyć te listy adresować. Po to, żeby list dotarł tam, gdzie ja planuję, to w odpowiednie miejsca adresy wpisuję: nadawcy i odbiorcy – ważne jest imię, nazwisko, ulica, numer domu, mieszkania, czy to wszystko? Nie, jeszcze zadanie jest ważne, dodatkowe: trzeba zostawić miejsce na pole znaczkowe. I jeszcze kod pocztowy przed miastem wpisuję; gdy nie pamiętam, w wyszukiwarce kodów wyszukuję. Jeśli odbiór przesyłki ma być potwierdzony, wypełniam również druczek na list polecony. A kiedy dostawa ma być w trybie ekspresowym, wysyłam moją przesyłkę listem priorytetowym. Czasami to, co wysyłam, w kopercie się nie mieści, nawet wtedy, moi mili, mam dobre dla was wieści: do kartonu pakuję i wysyłam paczkę, odpowiedni druk wypisuję, nie musi być drobnym maczkiem. Pani w okienku zaczęła stempla przybijanie, więc się na dzisiaj kończy moje wysyłanie.