CO TRZEBA PRZYGOTOWAĆ:
- Laptop z dostępem do Internetu i podłączony do projektora/tablicy multimedialnej oraz głośniki.
- Skserowane załączniki:
- ZAŁĄCZNIK 1 – mapa myśli (nie musimy kserować jeżeli ćwiczenie zdecydujemy się wykonać na forum całej klas)
- ZAŁĄCZNIK 2 – Koperta (kserujemy dla każdego ucznia).
- ZAŁĄCZNIK 3 – Kod QR (jeżeli zdecydujemy się na pracę indywidualną lub grupową uczniów to kserujemy kilka sztuk kodów QR)
- ZAŁĄCZNIK 4 – Tabela opłat. (nie musimy kserować załącznika jeżeli zdecydujemy się na wyświetlenie tabeli na tablicy z prezentacji genially)
- ZAŁACZNIK 5 – Scenki sytuacyjne. (kserujemy dwukrotnie załącznik).
Cele dydaktyczne:
Uczennica / Uczeń:
- adresuje poprawnie list – wpisuje potrzebne dane nadawcy i adresata (imię i nazwisko, ulicę, kod pocztowy, kraj),
- wyjaśnia, co to jest kod pocztowy oraz wyszukuje go dla danego adresu, korzystając z wyszukiwarki on-line,
- wymienia rodzaje przesyłek pocztowych oraz wie, że cena danej przesyłki może być zależna od szybkości jej dostarczenia, wielkości i wagi,
- wykonuje proste obliczenia matematyczne dokonując wyboru odpowiedniej przesyłki pocztowej,
- rozpoznaje najważniejsze druki pocztowe oraz wypełnia je,
- wyjaśnia, co to jest dialog oraz przeprowadza inscenizowaną rozmowę pomiędzy klientem a urzędnikiem pocztowym.
Cele wychowawcze:
Uczennica / Uczeń:
- rozwija umiejętność komunikowania się,
- zyskuje pewność siebie w sytuacjach społecznych,
- dokonuje wglądu w proces uczenia się.
Metody:
praca indywidualna i grupowa, praca z tekstem i obrazem, metoda aktywizująca.
Środki dydaktyczne:
karty pracy, prezentacja genial.ly, wierszyk, sketchnotka
Linki do środków dydaktycznych po prawej stronie