Zestaw do realizacji modułu poświęconego wizycie w sklepie budowlanym – klasa 8.
Moduł podzielony jest 3 na części:
Do modułu W SKLEPIE BUDOWLANYM została przygotowana sketchnotka, którą należy wywiesić w sali lekcyjnej, aby z niej korzystać podczas lekcji wychowawczej czy na innych zajęciach. Sketchnotka powinna być zawieszona w klasie przez cały okres realizowania modułu.
Przygotowanie
1 miesiąc przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ zapoznaj się z instrukcją modułu W SKLEPIE BUDOWLANYM. Następnie poinformuj rodziców uczniów o celach i założeniach zajęć edukacyjnych oraz planowanym wyjściu do sklepu budowlanego. Wyjaśnij opiekunom, że planowane wyjście nie będzie związane z wydatkami, ponieważ planowana jest jedynie symulacja zakupów.
1 tydzień przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ ustal, do jakiego sklepu budowlanego udasz się z uczniami. Spróbuj nawiązać kontakt z kierownikiem lub menedżerem, aby doprecyzować szczegóły. Poinformuj go, że uczniowie będą mieli za zadanie na terenie sklepu znaleźć 5 artykułów z listy. Zapytaj, czy artykuły te będą mogli zostawić obsłudze, nie odstawiając ich na półkę.
1 dzień przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ przygotuj listę zakupów dla uczniów, wykorzystując szablon (ZAŁĄCZNIK A) lub skseruje już przygotowane propozycje list (ZAŁACZNIKI NR A1, A2, A3, A4, A5).
1 dzień przed realizacją scenariusza W KLASIE:
- Zapoznaj się ze scenariuszem zajęć W KLASIE. Zauważysz, że wszystkie ćwiczenia w tym module proponują pracę w grupie. Zastanów się nad sposobem podziału na grupy, liczbą grup (3-4 uczniów) lub składem poszczególnych zespołów, mając na względzie to, iż większość zadań ma charakter matematyczny.
- Skseruj odpowiednie materiały dla każdej grupy.
- Sprawdź, czy w sali jest połączenie z Internetem i tablica multimedialna lub rzutnik.
- Zaplanuj, w jaki sposób uczniowie wykonają zaproponowane ćwiczenia.
Moduł W SKLEPIE BUDOWLANYM wpisuje się w następujące obszary programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły:
- Wspomaganie rodziny w procesie wychowania.
- Poszerzanie wiedzy w różnych dziedzinach życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego.
- Rozwijanie kompetencji społecznych.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.
Można go także zrealizować w ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego:
- Świat zawodów i rynek pracy (sprzedawca/sprzedawczyni, malarz pokojowy).
Moduł W SKLEPIE BUDOWLANYM skorelowany jest z podstawą programową i realizuje zagadnienia z następujących przedmiotów:
- matematyka — obliczanie pola powierzchni, analizowanie danych przedstawionych za pomocą tabel, obliczenia pieniężne: robienie zakupów w określonym budżecie, obliczanie wydajności farby;
- fizyka — poznanie zastosowania poszczególnych narzędzi elektrycznych.
Pełny scenariusz do pobrania. Można wybrać spośród dwóch wersji. Plik spełniający kryteria dostępności cyfrowej, albo wersja rysunkowa, do wydruku, cyfrowo niedostępna