Zestaw do realizacji modułu poświęconego wizycie w sklepie budowlanym – klasa 8.

Moduł podzielony jest 3 na części:
Do modułu W SKLEPIE BUDOWLANYM została przygotowana sketchnotka, którą należy wywiesić w sali lekcyjnej, aby z niej korzystać podczas lekcji wychowawczej czy na innych zajęciach. Sketchnotka powinna być zawieszona w klasie przez cały okres realizowania modułu.
Przygotowanie
1 miesiąc przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ zapoznaj się z instrukcją modułu W SKLEPIE BUDOWLANYM. Następnie poinformuj rodziców uczniów o celach i założeniach zajęć edukacyjnych oraz planowanym wyjściu do sklepu budowlanego. Wyjaśnij opiekunom, że planowane wyjście nie będzie związane z wydatkami, ponieważ planowana jest jedynie symulacja zakupów.
1 tydzień przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ ustal, do jakiego sklepu budowlanego udasz się z uczniami. Spróbuj nawiązać kontakt z kierownikiem lub menedżerem, aby doprecyzować szczegóły. Poinformuj go, że uczniowie będą mieli za zadanie na terenie sklepu znaleźć 5 artykułów z listy. Zapytaj, czy artykuły te będą mogli zostawić obsłudze, nie odstawiając ich na półkę.
1 dzień przed realizacją scenariusza POZA KLASĄ przygotuj listę zakupów dla uczniów, wykorzystując szablon (ZAŁĄCZNIK A) lub skseruje już przygotowane propozycje list (ZAŁACZNIKI NR A1, A2, A3, A4, A5).
1 dzień przed realizacją scenariusza W KLASIE:
- Zapoznaj się ze scenariuszem zajęć W KLASIE. Zauważysz, że wszystkie ćwiczenia w tym module proponują pracę w grupie. Zastanów się nad sposobem podziału na grupy, liczbą grup (3-4 uczniów) lub składem poszczególnych zespołów, mając na względzie to, iż większość zadań ma charakter matematyczny.
- Skseruj odpowiednie materiały dla każdej grupy.
- Sprawdź, czy w sali jest połączenie z Internetem i tablica multimedialna lub rzutnik.
- Zaplanuj, w jaki sposób uczniowie wykonają zaproponowane ćwiczenia.
Moduł W SKLEPIE BUDOWLANYM wpisuje się w następujące obszary programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły:
- Wspomaganie rodziny w procesie wychowania.
- Poszerzanie wiedzy w różnych dziedzinach życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego.
- Rozwijanie kompetencji społecznych.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów.
Można go także zrealizować w ramach Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego:
- Świat zawodów i rynek pracy (sprzedawca/sprzedawczyni, malarz pokojowy).
Moduł W SKLEPIE BUDOWLANYM skorelowany jest z podstawą programową i realizuje zagadnienia z następujących przedmiotów:
- matematyka — obliczanie pola powierzchni, analizowanie danych przedstawionych za pomocą tabel, obliczenia pieniężne: robienie zakupów w określonym budżecie, obliczanie wydajności farby;
- fizyka — poznanie zastosowania poszczególnych narzędzi elektrycznych.
Pełny scenariusz do pobrania. Można wybrać spośród dwóch wersji. Plik spełniający kryteria dostępności cyfrowej, albo wersja rysunkowa, do wydruku, cyfrowo niedostępna






Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.