Innowacja afazJA-możeMY

afazJA-możeMY to nasza pierwsza innowacja opracowana w ramach inkubatora innowacji społecznych w obszarze „Kształcenie” Popojutrze 2.0

Innowacja zajęła 2. miejsce spośród 187 zgłoszonych w II naborze.

Koncepcja innowacji „afazJA –możeMY” jest odpowiedzią na problemy niedostosowania metod nauczania do potrzeb uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji na II etapie edukacyjnym.
Dotyczy ona uczniów, ich rodziców i nauczycieli, tym samym przewiduje holistyczne podejście do procesu nauczania.

Kompletny model pracy w oddziale specjalnym na cały II etap edukacyjny może być w pełni wykorzystany lub stanowić inspirację dla nauczycieli w ich codziennej pracy.

Innowacja zakłada:

  • korelację międzyprzedmiotową i pracę blokami tematycznymi poprzez przygotowanie: listy zagadnień realizowanych podczas nauczania wszystkich przedmiotów, wizualnych pomocy dydaktycznych do ich realizacji, przykładowych scenariuszy opartych na sketchnotkach przygotowanych zgodnie z jednolitym schematem prowadzenia lekcji;
  • współpracę z rodzicami poprzez przygotowanie schematu codziennej wymiany informacji między nauczycielami i rodzicami, jak również opracowanie przykładowych informacji dla rodziców;
  • zajęcia w dedykowanej sali lekcyjnej (poprzez przygotowanie wizualizacji, wyposażenie sali i prowadzenie w niej lekcji);
  • opracowanie poradnika dla rodziców i nauczycieli zawierającego praktyczne wskazówki do pracy.

Poniżej znajdziesz materiały do pracy z innowacją.

Przekonaj się czy innowacja jest dla Ciebie – zobacz filmik.